Letter of Endorsement underskrivet av rektor

Vi har nu bokat intervjuer med runt 50 forskare från hela universitetet och informationen flödar in. Forskarna har ombetts identifiera 5-8 av de 40 principerna i GAP-analysen, som de anser att universitetet som arbetsgivare skulle behöva jobba vidare med. Vi kommer att ta hänsyn till all information när vi sedan sammanställer vår handlingsplan som vi ska skicka in till EU.

Men innan vi kan skicka handlingsplan och GAP-analys till EU, måste de få veta att vi alls kommer att skicka in en ansökan om att erhålla utmärkelsen HR Excellence in Research Award. Vi måste så att säga knacka på EU-kommissionens dörr. Den 26 september skrev rektor under Lunds universitets Letter of Endorsement, som ska fungera som just en dörrklapp. Efter att EU tagit emot detta brev har Lunds universitet tolv månader på sig att skicka in vår färdiga GAP-analys (jfr blogposten från den 7 maj) och vår handlingsplan. Startskottet för projektet gick redan 2019-01-01 men det är nu klockan börjar ticka.

Projektet efterlyser ännu fler forskare! Ju fler intervjuer desto bättre underlag för kommande arbete. Intervjun tar en timme och kan ske antingen på engelska eller svenska. Kontakta Gunilla Thylander om du vill delta.

oktober 7, 2019